Studieochtend leerlijnen rekenen

Zicht krijgen op de doorgaande lijn binnen rekenen op een interactieve manier  met het hele team.  Dat was de vraag van dit schoolteam. Na een theoretische introductie maakten we groepen met in iedere groep een vertegenwoordiger uit iedere bouw. Iedere groep koos een leerlijn. De opdracht was om samen op een poster de leerlijn in beeld te brengen van groep 1 tot en met groep 8. Wat is van belang in groep 1-2 voor het breukenonderwijs in groep 7-8? Welke opgaven zijn echt cruciaal in de leerlijn vermenigvuldigen? De resultaten werden later in het hele team gepresenteerd en bleven na de studiedag zeker nog even hangen. De ochtend werd afgesloten met de introductie van het handelingsmodel en een laatste kritische blik op de leerlijn: hoe zien we hierin de opbouw van concreet naar abstract terug en wat betekent dit voor onze instructie?

foto 17foto 19foto 16foto 23

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *